Kurumsal Kimlik Danışmanlığı

Kurumsal Kimliğinizi Oluşturuyoruz

Kurumsal bir firmanın olmazsa olmazı kurumsal kimliğidir. Bu nedenle doğru oluşturulmamış bir kurumsal kimlik sizlere yarardan çok zarar verecektir.

Kurumsal Kimlik Nedir ?

Kurumsal kimlik; pazarlamada bir kurumun, duruşunu ve davranışlarını temsil etme biçimlerinin tümüne verilen addır. Kısaca kurumun kendini ifade etme şeklidir.

Kişi, kurum ya da kuruluşların ürün ve hizmetlerinin doğru algılanması, hedeflenen kitleye doğru bir şekilde ulaşılması ve başarı için en önemli araçlardan biridir.

Kurumsal kimliği oluşturan ana öğeler nelerdir?

1 – Logo & Slogan
Logo tasarımı ve slogan bir kurumsal kimliğin oluşumundaki en önemli iki öğedir. Tüketicinin bir markayla ilgili ilk dikkatini çeken öğe o markanın logosudur. Ardından okuduğu slogan. Sadece birkaç kelimeden oluşan bir slogan, markanın yaptığı iş ve sundukları hakkında pek çok ipucuverebilir. Bu nedenle hayli önemlidir.

2 – Kurumsal Renk ve Font
Kurumsal renkler ve fontlar bir markanın gölgesi gibidir, markayı olduğuher yerde takip eder. Kurumsal web-siteleri, resmi evraklar, zarflar, kartvizitler, dosyalar vb. her yerde onların izi ve yansımaları mutlaka vardır, bu nedenle seçerken çok dikkat edilmesi gerekir. Her kurumsal renk mutlaka belli bir fikri temsil ediyor olmalıdır. Kurumsal renkler bir nevi müşterilerinize vermek istediğiniz mesajların, duyguların sembolü olmalıdır. Pozitif duygular uyandırmalı, ürünlerinizi satın almayayönlendirmelidir.

3 – Kurumsal Kimlik Kitabı
Bir kurumsal kimlik kitabı, markanın kurumsal kimliğinin klavuzudur. Bu nedenle son derece önemlidir. Kitaba bakan yabancı biri, markanızın kurumsal kimliğinin nasıl kullanılması gerektiğini kolayca anlamalıdır. Kurumsal kimliğin net olması kadar, korunması da önemlidir. Sürekliliğin sağlanması için de tüm altın kurallar bu kitabın içinde yer alır. Kullanılmasıgereken renkler, asla kullanılmaması gereken renkler fontlar vb.

4 – Kartvizit
Bir kartvizit, kurumsal bir mini sunum özelliği taşır. Bir kartvizit bir kişi veya firmayla ilgili karşı tarafın ihtiyaç duyabileceği tüm bilgileri taşır. Geçmiş yıllarda kartvizitler sadece dikdörtgen ve belli standartlarda üretilirken, günümüzde önemli bir reklam aracıdır. Şekli, rengi, kağıdınkalınlığı, tasarımın orjinalliği henüz markanızla yeni tanışmış birine pekçok fikir verip, pek çok mesaj geçirebilir.

5 – Antetli Kağıtlar, Zarflar, Dosyalar, CD’ler…
Antetli kağıtlar, kurumsal kimliğinizi destekleyen belgelerden biridir. Firmanızın tüm kurumsal bilgilerinin de üzerinde basılı olarak yer aldığı kağıtlardır. Mevcut ve potansiyel müşterilerinizle paylaştığınız her türlü yazılı belgede antetli kağıt, antetli zarflar, dosyalar kullanılması; kurumsal kimliğinizin, tarzınızın karşı tarafa yansımasında önemli rol oynar.

6 – Diğer
• Muhasebe dökümanları (Sürekli form, Fatura, İrsaliye, Makbuz)
• Şirket giyim kuralları
• E-mail tasarımı
• Araç tasarımları
• Bina cephesi giydirme
• Gazete, dergi, gibi tanıtım materyalleri tasarım kuralları
• Ambalaj kağıdı
• Promosyon malzemeleri
• Takvim
Kurumsal kimlik öğeleri 4-5 madde ile sınırlı değildir. Her markanın kendi ihtiyacına göre çoğaltılabilir. Önemli olan markaların, ihtiyaçlarını doğru belirlemesi ve marka hayatının her alanında kurumsal kimlik kitabının klavuzluğunda ilerlemesidir. Aksi halde tüketicinin zihninde markanızlailgili net bir fikir değil, kafası karışık bir kimlik yer alır.

Kurumsal Kimlik Danışmanlığına mı ihtiyacınız var ?

Sizin için üretebileceğimiz çözüm önerilerimizi öğrenmek ister misiniz ?